Request script in the style travel through the Milky Way[Fr]

All about writing scripts for Celestia in Lua and the .cel system
Topic author
punkos
Posts: 1
Joined: 11.01.2009
With us: 15 years 4 months

Request script in the style travel through the Milky Way[Fr]

Post #1by punkos » 11.01.2009, 12:42

Hello!
I do know not write the script and I did not really have time to learn;)
So I ask you who know scripting = D

That would be one of my next films for the film festival for the slideshow of my high school ...
I do not know if you know the film "Our Friends of the Earth" (in french : Nos amis les Terriens)(look on Allocin? or dailymotion)
I would like to make an introduction, a journey which begins outside the Milky Way and you reach the top of France (and here I will use a tutorial for after effects that can get a quick move up my school (thank you google earth = D))
This trip will be through the various planets and possibly asteroids in the solar system, whether it be possible that this is quite impressive (the film will be projected on a huge screen in a large hall = D)

I think to the music of 2001: Space Odyssey = D

Thank you in advance and contact me if you want (punkos91@gmail.com)

For French People / Pour les Fran?ais :

Bonjour ? tous !
Je ne sais pas ?crire de script et je n'ai pas vraiment le temps pour apprendre ;)
Donc je vais demander a vous, vous qui savez scripter =D

Ce serait pour une de mes prochains films, pour le film-diaporama pour la f?te de mon lyc?e...
Je ne sais pas si vous connaissez le film "Nos Amis les Terriens" (regardez sur Allocin? ou sur dailymotion)
Je voudrais faire une introduction , une sorte de voyage o? l'on d?bute en dehors de la voie lact?e et on arrive au dessus de la France (et l? j'utiliserai un tuto pour after effects qui peut me faire une avancer rapide jusqu'a mon lyc?e (merci google earth =D) )
Ce voyage se fera en passant par les diverses plan?tes et si possible ast?ro?des du syst?me solaire, il faudra?t si possible que ce soit assez impr?ssionnant (le film va ?tre projet? sur un ?norme ?cran dans une grande salle de spectacle =D)

Je pense mettre la musique de 2001 : Odyss?e de l'espace =D

Merci d'avance et contacter moi si vous le voulez (punkos91@gmail.com)

punkos

Return to “Scripting”